Blog

Esztergomi Bazilika

Három rajzszöget döftem Esztergomra a térkpen!

Szokásos őszi napnak indult november 7-e. Redőny fel, kávéfőzés, a gyerkőcök már harsányan belekezdtek a játékba. Egyik percben még pizsmában, másikban már kiscsajos rucikban szaladgálnak. Reggeli csoda lehet, bár minden nap ez történik. Következik a reggeli.
Rossz szokás, de én sosem reggelizem, viszont ez idő tájt léptem be a tudatosság állapotába, szóval ezen a reggelen is csak „részt vettem”, mindenféle hozzáadott érték nélkül. Első gondolataim közé tudat alatt valahogy beférkőzhetett Esztergom, de erről majd később.

Pizsi
Hirdetés

Még a reggeli befejezése előtt elsomfordáltam a teraszajtóig, ezzel megsprólova a pakolás okozta fáradalmakat. Ilyenkor egyébként, ha elég időt bámészkodok, valahogy minden magától a helyére kerül az asztalon, próbáljátok ki!

Őszi varázs, ami meghatározta a napunkat

Hosszas bámészkodásom közben megállapítottam, hogy az ég tiszta, köd sehol, süt a nap, színes falevelek díszítik a fákat. Itt már tudtam, hogy aznapra elvesztem, elég hátranéznem a következő kérdésért: „na, hova megyünk ma?”

Esztergomi játszótér szobor
Fotó: I Love Dunakanyar

A kérdés menetrend szerint érkezett is… Tudtam, hogy muszáj lesz útra kelni, hiszen 1 férfi szava sajnos nem ellenszer egy cuki 2 éves, egy határozott 4 éves, és a kettő egyvelegét alkotó anyukájuk szava ellen. Ja és a kicsik is lányok… Szóval 3-1. KO.

Útvonaltervezés – irány Esztergom!

A cél kiválasztásának lehetőségét megkaptam, így gyorsan rá is vágtam, hogy ESZTERGOM. Bár a kicsiknek nem sok fogalmuk volt a városról, mégis éltekornak megfelelő sorrendben a következő reakciók fogadtak: taps, sikító éljenzés, jóváhagyó bólintás. Kösz csajok!

Esztergom
Fotó: I Love Dunakanyar

Az út kellemes volt, némi dugó és ricsaj a hátsó üléssorból, semmi extra. Spontán utazásról lévén szó, nem terveztük meg utunk minden mozzanatát, inkább csak sodródtunk az árral. Annyit tudtunk, hogy az Esztergomi Bazilika lesz a kirándulásunk origója. Leparkoltunk, és felsétáltunk a várhegyen található, a településhez méretéhez mérten gigantikus építményhez.

Tériszony, két lábbal a földön állva

A Bazilika az altemplomtól a kupola gömbjéig 100 méter magas, mellyel az ország legmagasabb épülete is egyben. Ezzel nem is volt problémám alapvetően, azonban a bejáratnál található 8 oszlop magassága 22 méter, ami testközelből szemlélve valóban szédítő élmény, amit lentről felnézve még én is ritkán tapasztalok.

Esztergomi Bazilika oszlopai
Fotó: I Love Dunakanyar

Nem tudom elképzelni, hogy 200 évvel ezelőtt ki és hogyan mászott fel ilyen magasságokba úgy, hogy közben érdemi munkát is képes volt végezni. Én valószínűleg az életem értelmén és a zuhanáson kívül másra nem tudtam volna másra gondolni, szóval minden elismerésem az építőknek! A tériszony orvoslása céljából gyorsan arrébb is ballagtunk a Duna irányába, megkerülve ezt a monumentális csodát.

Esztergom legszebb panorámája!

Esztergomi látkép
Fotó: I Love Dunakanyar

Tökéletes városi panorámára vágytok? – a Bazilika mögötti részről káprázatos kilátás nyílik a Dunára, a Mária Valéria hídra, a Keresztény Múzeumra, és a városban található látnivalók jelentős részére. Szintén a Bazilika mögött található a 2001-ben felavatott Szent István megkoronázását ábrázoló kétalakos szoborcsoport is. Ezt a rész semmiképp ne hagyjátok ki!

Esztergom páratlan Duna-partja

A szédítő magasságból visszakanyarodtunk a belváros irányába, bejártuk a Széchenyi teret, majd a Kis-Duna sétányon elindulva barangoltunk egészen a Dunakanyar (szerintem) legmenőbb kosárpályájáig, amely a Bazilika lábánál található, közvetlenül a sétányon.

Kis-Duna sétány, Esztergom
Fotó: I Love Dunakanyar

Az esztergomi Duna-part és a sétány valóban lenyűgöző, bármerre is nézünk. Tiszta és rendezett. Most ugyan nem volt lehetőségünk átsétálni Párkányba, de a legjobb képeket onnan tudjátok lőni Esztergomról, és egyébként Párkány önmagában is szuper hely, szívesen ücsörögtünk volna egy kicsit valamelyik helyi kávézóban. Talán majd legközelebb.

Esztergom a fotósokat is megihleti, az alábbi 3 képet éppen a cikk írása közben kaptuk Kaszás Gergőtől:

Számolgattam

A Dunakanyarba jellemzően 1 napos úticélként tekint mindenki. Nos, ez hiba. Azt gondolom, hogy évszaktól függetlenül 5-10 nap lehet ideális Esztergom felfedezésére, és még akkor sem biztos, hogy ki tudjátok maxolni, plusz a környező kisebb településeket még fel sem fedeztétek.

Látnivalók, történelmi helyszínek, múzeumok, strand és fedett fürdő, kirándulóhelyek és túraútvonalak, tavak és kilátók, szuper szállások és éttermek várnak rátok, hogy csak néhány tipkus példát hozzak. Ezeken kívül több apró, mégis roppant érdekes helyszínbe fogtok belefutni. Ilyen volt nekünk korábban a macskalépcső, vagy éppen az Esztergomi Dzsámi.

Esztergom
Fotó: I Love Dunakanyar

Egy több napos esztergomi üdülés lényegesen alacsonyabb költségvonzattal jár, mint egy trendi hazai vagy külföldi turistacélpont. Ezzel arányosan az élményfaktor is alacsonyabb kellene legyen, de nagyon nem az. Egy egyhetes utazás képeivel úgy tudsz telepakolni egy hagyományos (nyomtatott képes) fényképalbumot, hogy azt 20 évvel később átlapozva is megdobban majd a szíved.

És hogy miért éppen 3 rajzszöget szúrtam Esztergomba a térképen? A válasz egyszerű: nem találtam itthon többet!

Szponzorblokk:
Zsófi ezúttal az egyik Lilla Sellei Bags táskáját tömte meg útravalóval. A cucc pasi szemmel is praktikus, elnyel kb. mindent, softshell anyagból készült, és nem mellesleg nagyon menőn néz ki! Tégy úgy mint Zsófi, és használj Te is minőségi hazai termékeket!