Blog

M2-es autóút

Szeptemberben befejezik az M2-es autóút építését

Végre jó hírrel szolgálhatunk azok számára, akik a Duna bal partján közlekednek, és úgy érzik, több mint eleget várakoztak már dugóban. Szeptember 30-ra ugyanis a hírek szerint befejezik az M2-es autóút legfontosabb elemeinek építését, így az M0-ás és Dunakeszi között 2×2 sávon haladhat majd a forgalom.

Ezen kívül elkészül a régi 2-es út és az M2-es közötti új út is, és várhatóan helyreáll a forgalom.

Az M2-es autóút bővítésének szükségessége

A Dunakanyar népszerűsége töretlen, egyre többen költöznek ide Budapestről, így jelentősen nőtt a lakosság száma az elmúlt évtizedben.

Még 2017 májusában kezdődött a Budapestet Váccal összekötő gyorsforgalmi út négysávosítása, amelyre nagy szükség volt, tekintve a leterheltségét. Az akkoriban 2/A néven használt elkerülő út eredetileg két, együttesen 6,2 kilométeres szakaszon négysávosnak épült, míg másik 13,4 kilométeren kettő plusz egy, illetve kétszer egy sávon haladt a forgalom.

Mi várható októbertől?

A felújításnak és a bővítésnek köszönhetően pedig szeptember végétől az M2-es autóút végre négy sávban is használható lesz az M0-s csomópontjától Vác déli kihajtójáig. Az, hogy mi lesz az engedélyezett sebességhatár, az a közlekedési hatóság, a rendőrség és a katasztrófavédelem helyszíni szemléje után dől el.

Hirdetés

A tájékoztatás szerint az M2-es gyorsforgalmi úton az M0-s és a Dunakeszi–Fót forgalmi csomópont között óránként legfeljebb 80 kilométeres sebességgel, onnantól Vác déli csomópontjáig óránként 110 kilométeres sebességgel haladhat majd a forgalom.

Az M2-es autóút kétszer két forgalmi sávját szeptembertől már használhatják ugyan az autósok, de a kivitelezők még dolgoznak majd a területen, és valószínűleg kisebb korlátozásokra is számítani kell majd. Ennek oka, hogy az elválasztó-terelő elemeket október elején emelik majd be, a gödi csomópont gyorsítósávjait pedig november második feléig még építik.

Mint az köztudott, a 2-es főúton is folynak a munkálatok, hiszen Alsógöd és Dunakeszi-gyártelep között épül a 2,5 kilométeres átkötés a településeken átvezető régi 2-es és az M2-es között. Három új felüljáróval épül meg, hidak vezetnek mind a két közút, valamint a váci vasútvonal pályája felett is.

Mire lehet még számítani a bal parton közlekedőknek?

A magyar és a szlovák kormány elkezdheti a tárgyalásokat a Vác–Hont–Sahy (Ipolyság)–Zólyom autópálya megépítéséről, ám egyelőre nincs napirenden az M2-es meghosszabbítása a határig.

Forrás: Magyar Nemzet, fotó: MTI, Máthé Zoltán