Blog

Vízi turizmus a Dunakanyarban

Buszjeggyel is hajóra szállhat a Dunakanyarban

A vízi turizmus célja, hogy a Kis-Duna-ág természeti szépségének és az útba eső települések népszerűsítése. Hétvégenként Budapestről Visegrádig közlekedő hajójáratnak, melyet ezen az útvonalon tavaly indítottak újra. Tervezik azt is, hogy „összekapcsolják” a hajójáratokat más közlekedési eszközökkel. A Volánbusszal már megállapodtak abban, hogy kölcsönösen elfogadják egymás jegyeit az adott járatokra. Ezt a megállapodást kiterjesztenék a MÁV-ra is. A Dunakanyar hajózási fejlesztése kormányzati szándék is, a szezon nyitásaként a települések polgármesterei is hajóra szálltak – hangzott el a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.

Hirdetés

Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere azt mondta: az a céljuk, hogy legalább az első öt hazai turisztikai desztináció között legyen a Dunakanyar és Szentendre. Ehhez minden adottsága megvan: a festői környezet, a Duna, turisztikai és kulturális programok – érvelt.

Loszmann János, Leányfalu polgármestere arról beszélt: itt nőtt fel, gyerekkorában rendszeres hajójáratok közlekedtek a térségben. Most csak a nyári hónapokban jár három. Legalább hétvégenként 4-5 hajópárt kellene közlekedtetni – hangoztatta.
Spányik Gábor, a Mahart-Passnave Kft. ügyvezetője szerint a tavalyi forgalom igazolta azt a döntést, hogy újraindították a járatot. Most abban az időszakban vannak, mikor „építik” ezt a járatot, és azon vannak, hogy minél több járatpár induljon. Arra azonban oda kell figyelni, hogy a gazdaságosság fennmaradjon – tette hozzá.
Beszélt arról is, álláspontjuk szerint az utazóközönségnek arra van szüksége, hogy gyorsan, kulturáltan és gazdaságosan jusson el a céljához. Ezért azt tervezik, Budapesttől Visegrádig gyorsjáratokat közlekedtetnek, amelyek egy óra alatt megteszik ezt a távot. Erre a Mahart megújult szárnyashajóflottája alkalmas. Visegrádtól turistahajókkal érhetnék el az egyes végcélokat a látogatók – fejtette ki. Megemlítette: szeretnék, ha minél több kikötő létesülne, a dömösi után megépülne a szobi és a zebegényi is.



Tervezik azt is, hogy „összekapcsolják” a hajójáratokat más közlekedési eszközökkel. A Volánbusszal már megállapodtak abban, hogy kölcsönösen elfogadják egymás jegyeit az adott járatokra. Ezt a megállapodást kiterjesztenék a MÁV-ra is. Mindemellett szeretnének a kerékpáros turistáknak is lehetőséget biztosítani. Céljuk, hogy minden kikötőben rendelkezésre álljon egy olyan kerékpáros rendszer, mint amilyen az esztergomiban már létrejött – számolt be az ügyvezető.

A műsorban beszámoltak arról is, hogy átadták Európa első elektromos révhajóját a szigetmonostori révnél. Az 1976-ban épült, környezettudatos Keve mostantól egyszerre húsz turistát képes átvinni Szentendréről Szigetmonostorra. Az önkormányzat támogatásával a révet egyébként is működtető Pásztor család 6 millió forintos pályázati pénzből alakította át a hajót.

Ez egy felújított, átépített hajó. Kivettük belőle a 36 KW-os Csepel-motort, és belekerült egy 10 KW-os villanymotor. Európában ez lesz az első ilyen, a Dunán közlekedő révhajó – mondta el Pásztor Zoltán kapitány.

 

Fölvettük a kapcsolatot egy svájci céggel, melynek emberei már megkerülték a Földet egy napelemes hajóval. Ők számították ki, hogy milyen villanymotor kellene a hajóba, mi vinné el – magyarázta.

 

Egy dízelhajó motorjának van egy alapjárata és egy 650-es motorfordulat, itt, ha üresbe rakjuk a hajót, megáll a motor forgása. A hajót úgy alakították ki, hogy megfeleljen a mai technikának. A műszerfal érintőképernyős, ezen lehet kapcsolni mindent, ami nautikailag fontos – tette hozzá.
Molnár Zsolt, Szigetmonostor polgármestere megerősítette, hogy az egyébként napelemes, elektromos révhajóhoz szeretnének építeni egy napelemes töltőállomást is. Magán a hajón is található egyébként napelem, ez azonban csak a navigációt segítő áramkört táplálja, a motort külső hálózatról kell tölteni, ezt váltanák ki.

Forrás: http://www.hirado.hu/

Megosztás: