A 3 legjobb gyerekjáték márka 2024-ben
Szülőként igyekszünk mindig a legjobbat adni gyermekünknek, és nincs ez másként akkor sem, ha a játékokról van szó. Először általában azokra a játékokra gondolunk, amikkel mi is játszottunk gyerekként. Ha mi szerettük, és nekünk bevált, miért ne működne a mi gyermekeinknél? Ez az elképzelés nem rossz, de talán mégis érdemes megnézni az aktuális kínálatokat.
A mai gyerekjáték márkák között több olyannal is találkozhatunk, amiket azután alapítottak, miután mi már felnőttünk. Így pedig esélyünk sem volt kipróbálni termékeiket. A gyerekjáték gyártók, mint a Moulin Roty, a Fisher-Price és a Ravensburger, egyre több szempont szerint igyekeznek kielégíteni a kicsik igényeit. Nem meglepő tehát, hogy ezek a cégek mindmáig meghatározó szereplői a gyerekjáték piacnak. Lássuk, mi a titkuk.
Tartalomjegyzék:
Mitől jó egy gyerekjáték?
Mielőtt belevágnánk a márkák részletesebb bemutatásába, nézzük meg, hogy mitől is jó egy gyerekjáték. Ha megkérdeznénk erről az utca emberét, az első válasz minden bizonnyal az lenne, hogy a jó játék szórakoztat. Egyértelmű, hiszen a játék lényege a szórakozás és a kikapcsolódás.
Igen ám, de ez önmagában nem elég. Játék közben a gyermekek folyamatosan tanulnak, fedezik fel a körülöttük lévő világot, és egyre jobban megismerik saját magukat is. Így a jó gyerekjáték második feltétele, hogy edukációs jelleggel rendelkezik. Fiatal korban rendkívül fontosak az olyan játékok, amelyek serkentik a kognitív, nyelvi, motoros, szociális és érzelmi fejlődését, a kreativitást, a problémamegoldást és a kritikus gondolkodást.
Mivel gyerekjátékokról beszélünk, nem mehetünk el szó nélkül a biztonság mellett sem. Egy gyerekjáték akkor biztonságos, ha a gyártása megfelel a biztonságos előírásoknak, és nem tartalmaz káros anyagokat. Ezenfelül nincsenek lenyelhető darabjai, valamint éles, vagy szúrós alkatrészei. Egy ilyen játékkal egyik szülő sem hagyná szívesen egyedül a gyermekét.
Modern világunkban, ahol egyre fontosabb a természetvédelem, a gyerekjátékokat is értékelik a fenntarthatóság szempontjai szerint. Eszerint akkor számít jónak egy játék, ha természetes anyagokból készült, és a gyártási folyamat is környezetbarát módon történt. A natúr anyagok további előnye, hogy tartósabbak, vagyis több generáción át jelen lehetnek egy család életében.
Moulin Roty
Most pedig nézzük az első márkát, a Moulin Roty-t. A francia céget 1972-ben alapították Nantes-ban. Először különféle kézműves tárgyakat (ékszereket, dísztárgyakat, lámpákat) készítettek, majd pár évvel később piacra dobtak egy puha játékautót, és egy eredeti rongybabát. Az átütő siker megmutatta számukra az irányt, dekoratív, minőségi termékeik pedig még ma is rendkívül népszerűek.
A Moulin Roty játékok nagy előnye tehát a gyönyörű dizájn és az egyedi megjelenés, ami a kézzel rajzolt illusztrációknak és a gondosan megválasztott színeknek köszönhető. Az esztétikus megjelenés mellett nagy figyelmet fordítanak a játékok minőségére is. A kiváló, tartós anyagokból készült termékek a legszigorúbb előírások szerint készülnek.
A cég alapelvei közül érdemes kiemelni a biztonságot, amivel a gyerekek biztonságára törekednek; a kreativitást, hiszen a játékok ösztönzik a kicsiket a kreatív gondolkodásra, és a képzelet használatára; végül pedig a fenntarthatóságot, ugyanis az egész gyártás környezetbarát módon történik.
A Moulin Roty játékokat bátran ajánljuk csecsemőknek, kisgyermekeknek és óvodásoknak, valamint azoknak a szülőknek, akik értékelik a gyönyörű dizájnt, a kiváló minőséget és a fenntarthatóságot.
Fisher-Price
A második márka az amerikai New York-ban alapított Fisher-Price. A cég 1931-ben indult, ekkor még fenyőfából és acélból készítették termékeiket. Az 50-es években tértek át a műanyagra, amiből tartósabb díszeket és élénkebb színeket kreálhattak. Igazán nagy sikert a mesekönyvekből is ismert játékfigurák gyártásával értek el.
Ha a Fisher-Price előnyeit vizsgáljuk, feltétlenül meg kell említeni az oktatást. A tervezés során hatalmas energiát fordítanak arra, hogy a játékok a szórakoztatás mellett segítsék a tanulást is. A Fisher-Price játékok fejlesztik a motorikus készségeket, és a kognitív, valamint a szociális képességeket.
A gyermekek biztonsága, a minőségi, tartós anyagok használata, és a magas fokú szórakoztatás mind megtalálható a Fisher-Price alapelvei között. Nagy hangsúlyt kap a kiváló érték és a versenyképesség is, amely az össze terméküket jellemzi.
Mivel a játékok, több, különböző érdeklődési kört is lefednek, mindenki könnyedén megtalálja a számára tökéletes játékot a csecsemőktől kezdve egészen iskolás korig.
Ravensburger
A listánk harmadik helyén (félreértés ne essék, ez nem minőségi sorrend!) a Ravensburger áll. A céget 1884-ben alapították a dél-németországi Ravensburg városában. Kezdetben társasjátékokat, majd gyerekjátékokat, képeskönyveket, és gyermekfoglalkoztató könyveket dobtak piacra.
A Ravensburger játékokra egytől egyig igaz, hogy hihetetlenül tartósak, és jól bírják a mindennapi használatot. Ez nagyban köszönhető a minőségi alapanyagoknak, a gyártási technikának, valamint a legszigorúbb biztonsági előírások betartásának. A széles választéknak köszönhetően mindenki talál a kedvének való játékot, amely nem csak remek szórakozást nyújt, de fejleszti a szociális és kognitív készségeket is.
A többi márkához hasonlóan a Ravensburger-nél is törekednek a biztonságos és fenntartható gyártásra, valamint a széleskörű szórakozás biztosítására. Éppen ezért a Ravensburger játékok valójában nem csak kicsiknek, hanem tinédzsereknek és felnőtteknek is ajánlott.
(X)