Blog

Búbánatvölgy

Búbánatvölgy, a tökéletes nyári hangulat völgye

Búbánatvölgy a Dunakanyar egyik rejtett zugában helyezkedik el, félő, hogy a gyanútlan kirándulók elhajtanak mellette autóval. Sok szép helyen jártunk már a térségben, de ha Búbánatvölgy környékére látogatunk, olyan élményekkel térünk haza, melyek biztosan visszavisznek majd újra ide.

Búbánatvölgy a Szamár-hegy és a Hosszú-hegy közötti völgyben húzódik észak-déli irányban a Duna–Ipoly Nemzeti Park határán.

Északról a 11-es főút és a Duna határolja. Ti tudtátok, hogy annyi gyönyörű tó fekszik az Esztergomhoz közeli területen, hogy ha akarnátok, akkor sem tudnátok kikerülni őket? A nyaralók egymás mellett sorakoznak a kanyargó úton, ahol egyre beljebb haladva szebbnél szebb épületeket, kerteket láthattok.

Hirdetés

Mi autóval kirándultunk a helyiek által csak Búbánatnak nevezett területen, de be kell vallanom, hogy akár gyalog is mehettünk volna, annyi helyen álltunk meg útközben. Nem tudtuk, hogyan gyönyörködjünk a tájban és hogyan fotózzunk egyszerre. Búbánatvölgy fantasztikus hely!

Esztergom - Búbánatvölgy

Búbánatvölgy - piknik

Búbánatvölgy

Pihenésre, horgászatra, napozásra fel!

Mikor az első tavat megpillantottuk, azonnal elképzeltem magam a partján, méghozzá nem is akármilyen körülmények között. Egy szalmakalap, és egy piknikkosár elengedhetetlen kiegészítő egy tóparthoz, de azoknak sem kell csalódni, akik meg akarnak harcolni a környék legnagyobb haláért. Mikor megérkeztünk a Kerektóhoz, amelynek a nyugati oldalán a Szamárhegy magasodik, egy horgászverseny kellős közepébe csöppentünk.

A sok színes napernyő és a milliónyi horgászbot

– arra engedett következtetni, hogy a 40 fok sem veszi el a kedvét azoknak, akik az aranyszínű serlegekre pályáznak. Jómagam nem riadok vissza attól, ha egy csontit fel kell tenni a horogra, ám mivel iszonyatosan sokat beszélek, ezért a családtagokon kívül nem sok horgász szokott kedvelni.

Úgy is mondhatnám, hogy én vagyok a környék pecásainak Achilles-ína. Most is ferde szemmel néztek rám, amikor fotózgattam őket, úgyhogy jobbnak láttuk, ha felderítjük a Dédai tó és a Pergető tó környékét. Aki a Dédai tóhoz szeretne ellátogatni, az mindenképpen nézzen utána az útvonalnak. Egy darabig ugyan ki van plakátozva a helyes irány, de utána már annyi esélye lesz odatalálni, mint nekem arra, hogy meghívjanak egy háromnapos horgásztúrára.

Búbánatvölgy - horgászat

Búbánatvölgy egyébként gyönyörű!

– gyakorlatilag nincs olyan ember, aki miután idelátogat, ne vágyakozna egy saját nyaralóra valamelyik tónál. Az idősebb korosztályra a helyi büféhez tartozó árnyas padokon találtunk rá, míg a gyerekek számára valószínűleg a játszótér sokkal vonzóbb, ha nincs kánikula.

Autó nélkül egyébként ugyanolyan élvezhető a környék bejárása, hiszen a buszmegálló pontosan annál az útnál tesz le, amely Búbánatvölgy mélyére vezet. Ettől kezdve már csak rajtatok múlik, hogy merre sétáltok, ugyanis rossz irányt nem lehet választani. A helyiek nagyon kedvesek, a levegő tiszta, a tavakon tavirózsák ringatóznak, ennél többre pedig nincs is szükség!