Blog

Három napszemüveg márka, aminek története van

A nyár közeledtével előkerülnek a napszemüvegek is egy kirándulás alkalmával, vagy éppen eljön az ideje egy új kiegészítő beszerzésének. Amellett, hogy a dizájnra, az UV-védelemre figyelsz, amikor az új szemüveged keresed, talán érdekes lehet, hogy mi az általad választott márka története. Ismerd meg velünk három ikonikus márka eredetét!

Carrera – A sebesség iránti szenvedély

Carrera napszemüveg története 1956-ra nyúlik vissza, amikor Wilhelm Anger úgy döntött, hogy létrehoz egy márkát, amely a Carrera Panamericana autóverseny nevét viseli. Ez a verseny híresen veszélyes volt, ami tökéletesen illeszkedett Anger vállalkozó szelleméhez, aki forradalmasítani akarta a sport napszemüvegek piacát. A Carrera főként a sí és motorsport területén tett szert hírnévre, és maga a spanyol eredetű Carrera szó is versenyt jelent. A márkát különösen az Optyl anyag szabadalmaztatása és használata tette híressé, ami egy könnyű és tartós műanyag, amely kiváló védelmet nyújt az UV-sugárzás ellen és ellenáll a karcoknak.

Ray-Ban – Nem csak a pilóták kedvence

A Ray-Ban márkanév alatt olyan ikonikus modellek születtek, mint az Aviator és a Wayfarer. Az Aviator eredetileg az amerikai pilóták számára készült 1937-ben, hogy védelmet nyújtson az erős fény és az UV-sugárzás ellen a magasban. Az Aviator gyorsan népszerű lett a lakosság körében is, különösen a II. világháború után. A Wayfarer pedig 1952-ben debütált, és különlegessége az volt, hogy műanyag keretével jelentősen eltért a korábbi modellektől, ami forradalmasította a napszemüvegek piacát. Ezen klasszikus formájú darabok mellett már többek között nyolcszögre emlékeztető, ovális vagy kerek napszemüveg is megtalálható a márka kínálatában.

Dolce & Gabbana – Az olasz mestermunka

A Dolce & Gabbana divatmárkát 1985-ben alapította két tehetséges, olasz divattervező, Domenico Dolce és Stefano Gabbana. Kezdetben kizárólag ruhák tervezésével foglalkoztak, és rövidesen be is mutatkoztak kollekcióikkal valamennyi jelentős divatesemény kifutóján. A márka égisze alatt számtalan, ma már klasszikus viselet született és a brand rövid úton beírta magát a legnagyobb divatházak történelemkönyvébe.

A szemüvegkeretek, illetve napszemüvegek 11 évvel később, 1996-ban kerültek be a Dolce & Gabbana portfóliójába. E kiegészítők tervezésénél ugyanazt képviseli a márka, mint amit ruháikkal is üzennek: a luxus-, a minőség-, az elegancia-, az érzékiség- és az élet szeretetét.

A Dolce & Gabbana napszemüvegek mindegyike a legmagasabb minőséget képviseli. Különleges darabok, melyekben a viselőjük is különlegesnek érezheti magát. Stílusukat modern klasszicizmus jellemzi. Ikonikus napszemüvegmodelljeik közé tartozik többek közt a Pizzo, amely a nőiesség és az elegancia szinonimája. Mintázatában megjelenik a csipke, amely még ízlésesebbé és egyedibbé varázsolja ezeket a szépen kialakított napszemüvegeket.

Ezek a márkák többről szólnak, mint az innováció vagy egy új termék piacra dobása, hiszen történetük összefonódik a 20. századi történelmi és kulturális eseményeivel. Így váltak valódi ikonokká a napszemüvegek világában.

Képek: eoptika.hu, canva.com

(X)

Megosztás: