Blog

Kisoroszi Sziget-csúcs télen

Ezzel vár a téli Szigetcsúcs!

Kisoroszi a Dunakanyar egyik legklasszabb települése, télen is utánozhatatlan a bája, ráadásul gasztronómia terén is tud kimagaslót nyújtani! Mutatjuk milyen is a Szigetcsúcs télen.

Néhány hete vasárnap kellemes tavaszi időre ébredhettünk itt a Dunakanyarban, aminek okán azt gondoltuk ki hogy egészen a Szentendrei-sziget végéig autózunk, és megnézzük a nyáron oly nyüzsgő Kisoroszi februári arcát. A jóidő ellenére még tél van, így nyilván minden szürkének és egyhangúnak tűnik elsőre, ám a napsütésben a Kisoroszi Szigetcsúcs felé autózni kifejezetten felemelő érzés. Kisoroszi zsákfalu, tehát egyszercsak vége lesz az útnak, ami önmagában is misztikus egy városban nevelkedett embernek, így el is mentünk egészen a Rácz Kert-ig (autóval a sárban nem vállatuk a további utat).

Hirdetés

A Szigetcsúcs télen

Nos a Rácz Kert nyáron sokunk nagy kedvence, kedves a személyzet, bárki számára elérhetőek az árak és bátran mondhatom hogy a Dunakanyar egyik legjobb lángosát készítik itt. Az árazás ellenére mindig minőségi ételeket tesznek elénk, így a lángoson valóban tejföl van, a Nutellás palacsintában pedig tényleg Nutella… Persze februárban nem üzemel, így csak korgó gyomorral sétáltunk egyet a parton, de a kilátás így is utánozhatatlan!

A Rácz Kert nagytestvére a Rácz Fogadó, ami afféle falusi vendéglátóegység hangulatát kelti első ránézésre, a jobbik fajtából. Cigányzenés, menyecskepörgetős lagzik színhelyének képzeltem, ahol a személyzet kedves, a bor folyó, a pálinka pedig kötelező. Lagzi ugyan nem volt éppen, így betértünk egyrészt mert kíváncsiak voltunk, másrészt mert mint fentebb említettem korgott a hasunk 🙂

Nos, amit itt az ételekkel kapcsolatban tapasztaltunk

hát… Inkább írom tovább és nem illetem jelzőkkel. Halászlével kezdtünk… Azt érdemes tudni rólunk (a családról), hogy nyaranta a Sziget partján összejövünk, friss halból paszírozzuk az alaplét, többféle halat főzünk össze családi receptek alapján, bográcsban főzzük, és az íze friss fehér kenyérrel és zöld erőspaprikával utánozhatatlan. Legalábbis eddig ezt hittem… A Ráczék tudják! Megcsinálják Nektek bármikor az étteremben, szóval aki jó halászlét szeretne enni, induljon el (nyitvatartási időben)! Ettünk még gombalevest, grillezett csirkemellet salátával, fish&chips-et, végül pedig egy isteni palacsintát. Fantaszikus ízek, gyönyörű tálalás! Sok pesti étterem megirigyelné.

Rácz Fogadó - fish and chips

Közben volt lehetőségünk szóba elegyedni a főszakáccsal, mivel személyesen érdeklődött az ételek minősége iránt, tehát tudsz arcot rendelni az ételekhez, vállalják a kritikát (már ha van ilyen). Anyukákkal és anyósokkal lehet egyedül veszélyes a helyzet, mert ha szóba kerül a „na akkor ez a jobb vagy amit otthon főzök?” kérdés, akkor kellemetlen lehet szeretteink szemébe (jószándékkal ugyan) hazudni. 😉

Tovább nem is dicsérném a menüt, ki KELL próbálni…

Egy kávét még ittunk és érdeklődtünk a fogadó nyújtotta szálláslehetőségek iránt. Nyolc szobában összesen 23 főt tudnak elszállásolni. De ott van még a Kata Ház a szomszédban, ami hamisítatlan, romantikus vintage hangulatot áraszt (nekünk az volt a kedvencünk!!). A minőség tökéletesen rendben van, ár érték arányban pedig egyenesen kiváló.

Rengeteg programot kínálnak egyébként, szervezett kenutúrák, biciklitúrák (biciklit is biztosítanak), bohém lakodalmak és csapatépítők a Rácz Kertben, hagyományos lagzik és még sorolhatnám.

Rácz Fogadó - szállás

Kisoroszi tehát a természeti adottságai mellett télen is képes páratlan élményt nyújtani az idelátogatók számára. Ilyenkor kicsit lassabb, kicsit lustább a ritmus ott a Szigetcsúcson, de érdemes lassítani a tempón és körülnézni, mert fantasztikus helyen élünk!