Blog

Apátkúti-patak völgye

Apátkúti-patak völgye, Ördögmalom-vízesés, Magda forrás. Bejártuk Visegrád összes rejtett zugát!

Jártatok már az Apátkúti-patak völgye környékén? Nem? Akkor máris adunk néhány tippet nektek, hogyan közelíthetitek meg és milyen élményekre számíthattok, ha ide látogattok. Ja, és a biciklit se hagyjátok otthon!

Csupa élmény az Apátkúti-patak völgye!

Múlt héten visszarepültünk az időben, és meg sem álltunk a gyerekkorunkig, amikor a nagyszüleinkkel bejártuk Visegrád összes titkos zugát és rejtekhelyét. Szerettük volna újraélni a kedvenc emlékeinket, így biciklivel a Mátyás király utcán (amely párhuzamosan halad az Apátkúti-patakkal) végigtekertünk egészen addig az elágazásig, ahol balra fordulva, a Panoráma utcán a Fellegvárba juthatunk, ha pedig jobbra kanyarodunk, akkor az Apátkúti-patak völgyében a Telgárthy-réthez érünk. Az úton végig gyönyörű házak mellett haladunk el, amikhez egy-egy kis hídon lehet átkelni a patak fölött.

Hirdetés

Aki hozzánk hasonlóan biciklivel vág neki a túrának, az számoljon azzal, hogy bár nagyon könnyen lehet haladni két keréken, az út fokozatosan emelkedik, és az erdőben gyakran elég párás a levegő.

Miután elhagyjuk az útelágazást, szinte azonnal a halastóhoz érkezünk, ahol érdemes megpihenni, és élvezni a minket körülvevő csendet. Sok-sok évvel ezelőtt május elsején horgászversenyt rendeztek a tavon, míg a réten egész napos zenés-játékos programokkal, fergeteges hangulattal várták a családokat. A tóból a kiránduló gyerekek most is szoktak halat fogni hálókkal, de általában vissza is engedik őket, inkább csak a horgászat élménye fontos számukra.
Visegrádi horgásztó

Ördögmalom-vízesés és Magda-forrás

Ha tovább kerekezünk az úton, elérünk az Ördögmalom-vízeséshez, amihez nagyon közel találjuk a Magda-forrást is. Ezen a szakaszon az Apátkúti-patak sziklás részhez ér, a sziklafalon lezúduló víz és hordalék mélyedéseket koptatott a kőbe. Régen a nagymamánk előrelátóan már otthon bekészítette a fürdőruhánkat, és nyáron megengedte, hogy ezekben a mélyedésekben üldögéljünk órákig és azt figyeljük, hogyan nyer utat magának a víz mellettünk. A vízeséshez kissé csúszós, földes út vezet lefelé, de a korlátoknak köszönhetően könnyedén lehet közlekedni, az idősebb korosztály is bátran lemászhat az ösvényen, a Magda-forrásnál pedig egyik szikláról mászhatunk a másikra, ami nem csak a gyerekeknek lehet remek móka!

Bertényi Miklós Füvészkert

A fák között a betonúton innen már pár perc alatt elérünk a Telgárthy-rétre akár gyalog, akár kerékpárral. A rét mellett található a Bertényi Miklós Füvészkert, ami előzetes bejelentkezés alapján bármikor látogatható, és minden évszakban más-más képet mutat. Tavasszal az aranycserjék virágzása nyűgözheti le az ide látogatókat, nyáron a madarak ugyan elcsendesednek, de a rovarok csak úgy hemzsegnek a lábunk körül. Ősszel a színes lombkoronában gyönyörködhetünk, míg télen az örökzöldek szépsége töri csak meg a némaságba burkolózott tájat.
Bertényi Miklós Fűvészkert

Telgárthy-rét

A kert melletti hatalmas, árnyékos területen rengeteg fa mászóka várja a kiránduló gyerekeket, a játékok sokfélesége, a patak közelsége, és a hatalmas rét egész napos játékra hívogatja őket. A padoknak, asztaloknak és tűzgyújtó helyeknek köszönhetően a felnőttek is szuper programot tervezhetnek erre a helyre. Baráti összejövetelekhez, családi ünnepségekhez is tökéletes helyszínt biztosíthat a Telgárthy-rét, ahova akár kutyával is jöhetünk.

A szalonnasütés, bográcsozás mellett a hatalmas réten nagy focimeccseket szoktak szervezni a sportos apukák, a kislányok gyakran frizibiznek vagy ugróköteleznek, olykor még hatalmas szappanbuborékokat is fújnak, amiket aztán szélnek eresztenek. A kisfiúk meg azt próbálgatják, hogy melyikük tudja a patakon a legnagyobb ívben átdobni a másiknak a labdát (ami egyébként igen sokszor a vízben landol).

Séta a Magda-forrástól a Kaán-forrásig

A halastó, az Ördögmalom-vízesés, a Magda-forrás, a füvészkert és a Telgárthy-rét általában az első találkozás alkalmával elrabolják az ember szívét. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk az Apátkúti-patak völgyének felfedezését! Akik még nem fáradtak el a biciklizésben, akár a Kaán-forrásig is elgyalogolhatnak, ahol friss vízzel csillapíthatják a szomjukat. Remek szórakozás, friss levegő és gyönyörű környezet várja a kirándulókat.